Brussel Flowertime

Trouwe bezoekers van dit blogje zullen ondertussen al wel weten

dat ik heel graag bloemen zie.

We rijden soms een paar honderd km om mooie bloemen te zien 😎

Soms kunnen we heel dicht bij huis naar bloemen pracht gaan kijken !

Zoals bijvoorbeeld in Groot Bijgaarden met Brussels Flower

(nu ook met de Venetiaanse masker groep ! ) Zeker de moeite waard !

of zoals dit jaar in het stadhuis van Brussel : Brussel Flowertime.

Flowertime wordt georganiseerd door de Stad Brussel en de vzw Bloementapijt van Brussel,

die om de twee jaar ook het prachtige tapijt op de Grote Markt verzorgt.

De artistieke leiding van het evenement is in handen van de Floraliën.

 

Om dit evenement te bezoeken, moet je er iets voor over hebben…

Als je tickets online koopt, dan moet je nog ongeveer 1 uur aanschuiven

voor je binnen bent…

Als je het ticket ter plaatse nog moet betalen…

dan kan je echt een halve dag (of langer !) aanschuiven voor je binnen bent.

Je vind meer dan genoeg online informatie over Flowertime,

daar ga ik mijn bezoeker(s) dus niet mee vervelen :mrgreen:

 

In de eerste zaal ondersteunen 2 reusachtige vazen een enorm bloemstuk !

Er was daar echt te veel volk, als fotograaf was het meestal behelpen…

Een totaal overzicht van een bloemenkunstwerk was echt niet mogelijk…

er staan dan altijd (ongewilde) mensen op de foto erbij ! (en dat wil ik niet)

Dus beperkte ik me tot details (wat ik tenslotte veel mooier vind 😉 )

 

Alle foto’s zijn genomen met de Fuji XH1 en de 24/70mm f2.8 lens.

 

 

 

 

De kleuren en de geuren van sommige bloemstukken

waren bedwelmend en overweldigend mooi !

 

Een mooi gezegde,

“bloemen houden van mensen”

dus haal ze in huis

 

 

 

Het is onbegonnen werk om de meeste bloemstukken water te geven

Dus is dit kunstig bloemen feest maar 5 dagen open (14/8 tem 18/8/2019)

Wij zijn donderdag 15/8 geweest, dan kon je al reeds sporen van droogte zien.

 

 

 

Mensen die bloemsoorten en hun kleuren zo kunnen mengen,

dat het geheel een zalig mooie bloemenruiker wordt,

daar heb ik bewondering voor !  😎

 

Er bestaan mensen

die bloemen kunnen mengen…

het zijn kunstenaars

 

 

 

De meeste orchideën hadden wel hun eigen voorraadje water !

Die bloemen zouden het anders geen 5 dagen uithouden vrees ik…

Deze prachtige bloemen waren ongeveer 15 tot 20cm groot

Orchideën en doornige braambessen op een bedje van linnen.

Je moet maar op het idee komen zeg ik dan 😎

 

 

 

Soms was het of er een explosie aan kleuren is geweest !

Een muur van kleuren !

Ik waande me in een tropisch bloemenland ! :mrgreen:

 

 

 

Sommige kunstenaars werken niet met echte bloemen…

toch heb ik grote bewondering voor hun zalige creativiteit !

 

 

 

Een papieren herfst ruikertje…

Dit zou zeker niet mis staan op onze salontafel 😎

 

 

 

Ergens was een meters grote constructie opgebouwd…

Het geheel was prachtig om zien !

Maar omdat er zoveel volk stond, zou zo’n foto waardeloos zijn.

Omdat ik graag mijn fotografie een tikkeltje extra geef,

beperk ik me hier tot details van het geheel,

wat de kleurenpracht van de bloemen ook meer tot leven brengt !

 

 

 

Omdat ik niet echt tevreden was, kwam ik nog wat dichterbij…

Zo kon ik veel meer details tonen

en toch nog iets van de constructievorm in beeld brengen.

 

 

 

Om dit logje af te sluiten…

Mijn madam vond dit net kleine banaantjes,

Wat zijn het wondere bloemen hé ? 😎

 

 

Et voila, we zijn weer aan het eind van dit logje gekomen.

‘k hoop dat je genoten hebt van mijn macro, bloemen & natuur fotografie,

én natuurlijk wat nederige haiku poëzie woordjes van eigen kweek.

 

Opmerkingen of commentaren zijn steeds welkom  cool.

Alvast bedankt voor je reactie, tips, die waardeer ik ten zeerste  smile

 

Salukes, en graag tot ziens in ’t volgende blogje…

We zien nog wel over welk onderwerp we het dan gaan hebben hé laughing

 

Groetjes, Dirk

27 gedachten over “Brussel Flowertime

  1. Wauw wat is daar heel mooi om toe te gaan. Bloemstukken ziet fleurig uit. Zo mooi gedaan hebben de lui. Knappe foto’s heb je gemaakt. Het is kleurrijke foto’s om te kijken Dirk. Ik hou van bloemen.

    Geliked door 1 persoon

  2. Dank je dat je ons nog wat meer toonde. Ik zag een gedeelte in het VRT-nieuws dacht ik en nu die prachtige details in die boeketten de samenstelling van de kleuren in het boeket. Wonderbaarlijk mooi. Die papierenbloemen zijn echt wel kunstig. Trouwens jouw foto’s zijn top.

    Geliked door 1 persoon

  3. Toen ik nog in Brussel werkte en dagelijks praktisch lang de Grote Markt passeerde ging ik steeds naar het bloementapijt kijken. Dit ziet er echter ook heel spectaculair uit.
    Je maakte een heel mooie reportage in moeilijke omstandigheden.

    Geliked door 1 persoon

  4. Hoi Dirk,
    dat je gek bent op bloemen wisten we 😀
    Hier laat je ook heel veel bloemenpracht zien maar ik ga een beetje beetje voor de rustige varianten zoals foto 5, 7 en 8, Bovendien is de kleur in foto 5 ook een van de kleuren in mijn huis 😀 De andere foto’s van de bloemen zijn echt mooi maar ik hou niet zo van dat drukke alhoewel wel alle bloemen mooi scherp zijn. Het lijkt wel een bonte parade zoals met de bloemencorso’s of carnaval * is goed bedoeld hoor*.
    Heel fijn weekend.

    Groetjes, Helma

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie