Roest op Zondag

Enkele jaren geleden was er in Blogland een heel leuke gewoonte,
om aan onze wekelijkse zondag (de rustdag voor velen) ,
een extra creatieve dimensie te geven ! 🤠
Zondag = Rustdag => Roestdag was de simpele filosofie achter dit alles !
De creatieveling die er in de tijd mee begon is P-Ter
Helaas zie ik in de blogs de laatste maanden & jaren niet echt veel
meer verschijnen van P-ter,
… Nu ja, hij zal zijn redenen wel hebben hé ?

Maar omdat het prettig gestoord “roestig” idee van P-Ter altijd ergens
in mijn achterhoofd bleef malen, wil ik hier en nu een oproep doen,
aan al mijn teergeliefde bloggers, volgers, lezers,
kortom aan ieder die goesting én tijd genoeg heeft
(én een blogje beheert natuurlijk !),
om op zondag, één of meer, lekker roestige 📷 te publiceren…
Foto’s die lekker kunstig én roestig zijn zijn meer dan welkom 🤗

Nu ja , wat denk je ervan ?
Een beetje, van je zelf gefotografeerde rustige roest op zondag publiceren…
Dat is wel een leuke uitdaging hé ? 😎
Misschien een nieuw creatief idee ? 🧐

Als je meedoet met dit “clubje”…
Weet dan, er zijn 3 ‘club” regels…. !
1-In onze club zal heel zeker nooit een foto jury zijn !!
2-Er zal nooit een mooiste of lelijkste foto verkiezing zijn !!
3-Beginneling, amateur, fotografie student… iedereen is roestig & welkom hier !
4-Wat stel je voor als een 4de regel ? 🤡
Voila, dat waren de 3 regels 😉

En… Als je je zondagse logje als titel dan ook “Roestige zondag” noemt,
dan heet ik je van harte welkom in ons exclusief clubje van Prettig Gestoorde
“Roest Op Zondag” fotografen 👍😋


Een oeroude weide paal…
Een smeedijzeren band is er omheen gebeukt,
zoals de hoeven op een boerenpaard…






Dezelfde weidepaal als hierboven,
door het verschil in het avondlicht is het mosgroen meer benadrukt
en de warme roest metaalkleuren zegevieren …






Roestige kleuren verliezen hun kracht in zwart/wit of Sepia vertaling…
Maar het ietwat doorgedreven licht én kleur contrast
maakt veel goed !






Dezelfde foto als de 2de (én derde) foto,
alleen heb ik hier een Orton bewerking op toegepast !
Het geheeld wordt ietwat meer dromerig …
De groene mos tinten worden contrastrijker en sterker,
de metalen band kleuren zijn wat warmer en voelen ruwer aan…






Natuurlijk hoop ik dat mijn ‘oproep’ “Roest op Zondag“gehoord zal worden…😎
Maar hoe zal het uitdraaien ??
Het kan evengoed niets worden… tja, dan is dat maar zo hé ?
Maar als het min of meer lukt en we met aan paar mensen aan iets
moois kunnen bouwen… dan zijn we in het voordeel hé ?
We zien & evalueren wel binnen een paar weken of maanden … 👍

Opmerkingen of commentaren zijn zoals steeds welkom !

Alvast een dikke merci voor je reactie 😉

Salukes, en graag tot weerzien in mijn volgend logje…

Over hoe of wat de inhoud van mijn volgend logje zal gaan….

Nu ja, dat zien we dan wel weer hé 😎


Vriendelijke & roestige zondag groetjes,
Dirk


26 gedachten over “Roest op Zondag

  1. ohja, dat is lang geleden, k weet daar nog net van en heb dan ook een paar keer mee gedaan, nog met pocketcameraatje
    k zal er proberen aan denken van roest niet meer voorbij te lopen, en wie weet komt er nu en dan op zondag roest op m’n blog 🙂

    Geliked door 1 persoon

  2. Er is iemand in Zuid-Limburg, die de roestige zondag onder de titel ‘Rusty Sunday’ nog altijd in ere houdt. Kijk maar eens bij bVision: https://www.bvision.nl/category/roestige-zondag/
    Hoewel ik op zijn tijd wel van een portie roest op mijn foto’s hou, doe ik daar op ‘gedirigeerde’ wijze niet aan mee. Ik houd van mijn vrijheid bij het bloggen. Daarbij heb ik zo af en toe op de zondag ook wel eens een onderwerp dat centraal staat, tegenwoordig zijn dat ijsvogels. Maar wie weet, misschien stap ik nog wel eens in. 🙂

    Geliked door 1 persoon

      1. Vermoedelijk zijn er meer blogs dan jij en ik dit jaar kunnen vinden en bekijken. 🙂
        Wat voor dag dan ook, ik zie je roestfoto’s wel verschijnen. Zelf zal ik er zo af en toe ook nog wel eens eentje publiceren. Maar dat is bij mij afhankelijk wanneer ik in het veld weer eens iets passends aantref.

        Geliked door 1 persoon

    1. Dank je Marylou,
      Zoals ik al zei, het is geen wedstrijd hé ?
      elke week roest publiceren zal voor mij ook niet lukken hoor 🤠
      In de blogs is iedereen vrij, niets moet, alles kan (bij manier van spreken dan 🙃 natuurlijk)
      Het is gewoon een ballonnetje, een idee dat ik loslaat…

      Like

  3. Mooi Dirk waar is de tijd he ’t was een zalige man en zo ken ik er nog wel een paar Helas hoor ‘k er niets meer van en dat stemt me een beetje U weet wel Als ik nu een stuk ijzer zie giet er ater op en ……………..als er roest is zul Je het zeker zien Grts

    Geliked door 1 persoon

  4. Helaas ken ik persoon niet. Bloggers gaan steeds meer weg. Heb ik ook in de gaten. Geen zin meer.Roest van jou foto’s is echt hele mooie foto’s om te zien. Zit ook algen groei erop. Knap.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie