Lente katjes, boompjes en zo…

Dit logje vertelt je hoofdzakelijk van kleine lente wilgenkatjes,
maar ook een stukske van ongelooflijk mooie kleuren en vormen pracht die zomaar
belangeloos én voor niets, overal groeit & bloeit in onze lage landen natuur 😃
Camera : de lichte, oude, getrouwe APS-C formaat Fuji XH1.
Lens: de Fuji X 50/140mm f2.8 zoomlens (Full Frame = 70/200mm f2.8)
Locatie: Het moeras gebied tussen Sint-Martens-Bodegem én Sint-Ulriks-Kapelle (Dilbeek)

Een paar oude, vermolmde bomen in het moerasgebied trokken mijn aandacht…
De kleurenpracht die leeft in die oude moeras bomen vind ik supermooi !





Groenen, gelen, paars en lila kleuren, blauwe tinten, rood, omber én subtiele
oranje kleuren strijden om de aandacht !
Een kunstschilder zal zijn uiterste best mogen doen om al deze kleuren op zijn palet te mengen !






Het groot dooiermos is één van de meest zichtbare korstmossen.
Ooit was deze soort bekend als steenkorstmos.
Door de vermesting is deze soort de afgelopen decennia enorm toegenomen en groeit nu overal waar genoeg stikstof in de lucht zit. Daardoor groeit geel dooiermos nu ook talrijk op bomen in de buurt van boerderijen. (of in moerassige gebieden zoals bij ons, in Dilbeek)






Vanaf hier gaan we terug over naar de Wilgenkatjes !
De lens én de camera zijn natuurlijk onveranderd gebleven…
De locatie is nog steeds het moerasgebied…
Een ietwat uitgebloeid wilgenkatje kan er nog steeds appetijtelijk uitzien…
Vind je ook niet ? 😉






Wilgenkatjes én slakjes….
Ze horen samen te zijn,
maar in mijn ruige tuin heb ik die glibberige slijmerds liever niet 😶






Stillevens van wilgenkatjes kunnen fotograferen…
Het is mijn oude kinderwens droom die echt is geworden 😃
(dankzij digitale fotografie !)
Als puber heb ik vele lange jaren gespaard om een doka op te bouwen…
de foto films kosten toen stukken van mensen…
+ geld sparen voor fotopapier van Ilford of Kodak was ook heel moeilijk…
Nu ja, de huidige digitale fotografie is echt een enorme vooruitgang 🤗





Deze twee laatste foto’s zijn gemaakt met zacht, namiddag lente licht…
Ik ga niet meer herhalen hoe ik de achtergrond zo donker krijg 😉
Maar als je weet dat ik het licht meet op 1 helder punt…
Dan kan je zeker alleen verder om dit na te doen 🙃





Wilgenkatjes…
Ze boeien me elk jaar weer opnieuw.
Ze inspireren me om nieuwe belichting én fotografie technieken te zoeken …




Je opmerkingen, reacties zijn zoals steeds welkom !
Alvast een dikke merci voor je reactie,
ik zie je natuurlijk graag terug in mijn volgend(e) logje(s)

Hoe mijn volgend logje er zal uitzien ??
of over welk onderwerp ik het dan zal hebben … ??
Wel ja, dat zien we wel binnen enkele dagen 😎

Ik wens je een leuke dinsdag !
(Morgen hebben alle Belgen lekker een 1 Mei verlof dag ! 😃👍)

Dirk

19 gedachten over “Lente katjes, boompjes en zo…

  1. Het dooiermos is inderdaad op heel veel plaatsen te bewonderen nu… Door zijn kleur valt het echt op in de natuur. Ook voor jou een hele fijne 1 mei viering Dirk of wordt het eerder de natuur in trekken ? 🙂

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie