Roest op zondag…

Zoals steeds in mijn Roest Op Zondag logjes,
wil ik de roestige hoofding ervan, uniek maken. (zie boven)
(Die hoofding maak ik via de Ai (Tekst → afbeelding) software van Adobe)
Als extra parameter om de Ai machine tot iets min of meer uniek te brengen,
heb ik vandaag ‘Wervelstorm‘ ingegeven…
Maar de foto’s die ik publiceer zijn gelukkig echte foto’s en géén Ai verzinsels 😉

De foto’s in dit logje zijn gemaakt met de Sony A7 R2,
De lens is de analoge Laowa 100mm f2.8 macro lens.
Een analoge lens wil dus zeggen dat ik 100% op Manueel moet werken,
maar dat stoort me zeker niet.
Ik heb een hekel aan alles wat naar ‘Automatisch’ geurt 😃
Als je op manueel werkt, heb je zelf alles in de hand én bepaal je zelf
het eindresultaat van je foto… (als je goed weet wat je doet natuurlijk)
(Noot: Als je actie fotografie doet, werk je beter met de automatische toestanden…
Manueel fotograferen heeft zeker zijn grenzen
😎)
De locatie: De velden in en rond het Brussel rand dorpje waar ik woon

Foto 1/3 :
Een oude, betonnen weidepaal, begroeid met mosjes allerlei…
Een roestige ijzerdraad die scheef en schots kronkelend,
zijn weg door een roestige lus had gevonden trok mijn aandacht.






Foto 2/3 :
Dezelfde ijzerdraad rond een weide…
Hier heeft de boer een verbinding, een koppeling gemaakt tussen twee
heerlijk roestige ijzeren weidedraden…





Foto 3/3 :
In fotografie kan je de werkelijkheid uitbeelden nastreven, dat is zeker niet verkeerd.
Maar nu en dan wil ik in mijn fotografie een stapje verder gaan én een ‘verhaal’ vertellen…
Nu ja, ik zag een ‘verhaal’ in dit eenvoudig beeld van ijzer & roest in het groen 😉
Het nieuwe, grijze (roestvrije) metaal is gekoppeld aan een oude, roestige ijzerdraad…
Ik zie er een ‘verbondenheid’ tussen oud en jong in…
Nieuwe ideeën van de jeugd tegen de soms “verstarde” meningen van ons, gepensioneerden…
Het kan botsen, maar als je echt luistert naar elkaar, dan kan er veel moois uit groeien 👍





Je opmerkingen, reacties zijn zoals steeds welkom !
Alvast een dikke merci voor je reactie
en graag tot ziens in mijn volgend(e) logje(s)

Hoe mijn volgend logje er zal uitzien ??
of over welk onderwerp ik het dan zal hebben … ??
Wel ja, dat zien we wel als het weer zover is hé

Nog een gezellige zondag avond gewenst,
Dirk

14 gedachten over “Roest op zondag…

Plaats een reactie